Zawieszenie pneumatyczne pozwala na takie same parametry resorowania, niezależnie od obciążenia pojazdu. Stosowaną w tradycyjnych systemach zawieszenia sprężynę zastąpiła pompa zawieszenia. Sercem systemu zawieszenia pneumatycznego jest kompresor w164, który wtłacza sprężone powietrze do poduszek, które następnie łagodzą wstrząsy spowodowane nierównościami. Sprężarka powinna wtłaczać jedynie suche powietrze we właściwym momencie, co tworzy konieczność współpracy wielu komponentów.
Liczne zalety zawieszenia pneumatycznego
Poduszka zawieszenia, określana również jako miech, niweluje przenoszenie jakichkolwiek nierówności w czasie jazdy, co ma przełożenie na wyjątkowo wysoki komfort. Nowoczesny kompresor w166 działa skutecznie bez względu na wagę samochodu, a także jego dodatkowe obciążenie. Sprężarka najlepiej sprawdza się więc w dużych samochodach terenowych oraz w limuzynach osobowych.
Użytkowanie zawieszenia pneumatycznego
Odpowiadający za tłumienie wybojów miech powinien w ścisły sposób współpracować z pozostałymi komponentami takimi jak pompa zawieszenia. Skomplikowana budowa układu zawieszenia pneumatycznego oraz duża ilość elektroniki sprawia, że nabywca posiadającego ten system samochodu jest zobowiązany, aby odpowiednio często kontrolować jego stan techniczny. Sprężarka to element, którego żywotność określana jest na około 200 tysięcy km.
Regeneracja zawieszenia pneumatycznego
Błędnie pracujący miech zawieszenia pneumatycznego wskazuje na uszkodzenie systemu. Naprawa lub wymiana takich elementów jak pompa zawieszenia i kompresor w251 może wiązać się z wysokimi kosztami. Samo zawieszenie pneumatyczne montowane jest jednak najczęściej w pojazdach klasy premium, których posiadacze liczą się z większymi kosztami eksploatacji. Oczywiście regularne przeglądy techniczne pozwolą odpowiednio wcześnie wykryć usterkę, zanim układ zawieszenia pneumatycznego zostanie uszkodzony.